HERBATA BĄBELKOWA – BUBBLE TEA

W tamtym roku wybrałam się z moim bratem na wycieczkę do centrum Londynu. Zabrał mnie do jakiejś dziwnej małej knajpki, która wyglądała jak laboratorium. Nawet pracownicy mieli ubrane długie, białe fartuchy. To była herbaciarnia. Cała jej „inność” polega na tym, że serwują tu herbatę z tapioką. Tapioka jest to skrobiowy produkt otrzymany z monioku. Jest hipoalergiczna. Nie zawiera glutenu i cholesterolu. Niebawem mój brat przyjeżdża do mnie w odwiedziny. Więc postanowiłam spróbować zrobić taką herbatę w domu, żeby go mile zaskoczyć i zaserwować herbatę w takiej właśnie formie.


1


SKŁADNIKI : ( na jedną herbatę )

  • herbata earl grey – 1 saszetka
  • herbata owocowa – 1 saszetka ( miałam akurat o smaku owoców leśnych )
  • miód lub cukier – 1 łyżeczka ( lub więcej według upodobań )
  • syrop malinowy – 1 łyżeczka
  • pomarańcza – 1 plasterek ze skórką
  • likier pomarańczowy – 50 ml ( można pominąć )
  • tapioka – 1 garść

PRZYGOTOWANIE :

Zagrzać wodę w garnku około litra. Gdy zacznie się gotować wrzucić tapiokę. Tapioka jest białego koloru. Gdy będzie gotowa stanie się przezroczysta. Należy przemieszać co jakiś czas. Na interenecie znalazłam informację, że gotuje się ją przez pół godziny ja jednak musiałam ją gotować dobrze ponad godzinę, nie wiem dlaczego?
Herbaty zaparzyć w jednej filiżance. Po zaparzeniu dodać cukier lub miód i syrop malinowy. Gdy bąbelki z tapioki będą gotowe, przelać je z garnka na sitko i przepłukać zimną wodą. Dać do szklanki. Zalać herbatą. Dodać kieliszek likieru i pokrojony w kawałki plaster pomarańczy. Pić przez grubą słomkę razem z kulkami 🙂

Skomentuj

