PENNE GIARDINIERA-MAKARONOWA OGRODNICZKA

Z tą nazwą mam kłopot do dzisiaj. Mogę ją słyszeć milion razy a i tak na koniec nie jestem pewna czy dobrze ją wymawiam. A wszystko dlatego, ze za pierwszym razem usłyszałam ją w złej wersji i tak mi utkwiło w pamięci. Dlatego byłam bardzo zdziwiona, że Włoch nie rozumiał co chcę przygotować na obiad. Tymbardziej, że to jest potrawa włoska. Kiedy podałam do stołu, Włoch zobaczył co będziemy jeść i nie mógł się przestać ze mnie śmiać. Dla mnie natomiast jest zabawne, że nazwa gardiniera znaczy ogrodniczka i jest użyta, żeby nazwać danie.


1


SKŁADNIKI :

  • makaron penne – 200 g
  • cukinia – 1 sztuka
  • czosnek – 2 ząbki
  • papryczka chili – 1 sztuka lub połowa – zależy jak ostre danie preferujesz
  • jajko – 1 sztuka
  • ser parmezan – 50 g
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE :

Cukinię umyć i zetrzeć na tarce. Obrać czosnek i posiekać z papryczką. Lepiej dać połowę papryczki na początek, żeby nie okazało się, ze danie jest za ostre… Wszystkie te składniki przesmażyć na patelni z oliwą. Doprawić solą i pieprzem. Ugotować makaron według przepisu na opakowaniu. Na koniec dorzucić penne na patelnię i smażyć przez 2 minuty. Jajko roztrzepać w misce, przelać na patelnię i wymierzać. Najlepiej jeśli nie zetnie się za bardzo lecz będzie miało kremową konsystencję. Przełożyć danie na talerz i posypać parmezanem. Jeśli preferujesz możesz również dodać do tej potrawy pierś z kurczaka lub krewetki. Smacznego!

Skomentuj

