BABECZKI CYTRYNOWE

Przed ciążą nie przepadałam za słodyczmi. Bardziej wolałam słone przekąski 😛 W ciąży mi się odmieniło i zaczęłam eksperymentować ze słodkościami. Ciąża już minęła, ale smak do słodyczy pozostał 😉 Jednak jak wiadomo przy małym dziecku czas jest ograniczony. Dlatego staram się, żeby moje przepisy były szybkie. Właśnie takie są moje babeczki… W sam raz na małą deserową przekąskę!


babeczki-cytrynowe


SKŁADNIKI : ( na około 12 babeczek )

  • mąka pszenna – 1 szklanka – 200 gram
  • mąka ryżowa – ½ szklanki – 100 gram
  • brązowy cukier – ¾ szklanki – 150 gram
  • olej – ¾ szklanki – 150 ml
  • jajko – 1 sztuka
  • proszek do pieczenia – 2 płaskie łyżeczki
  • mleko – ½ szklanki – 100 ml
  • starta skórka z cytryny
  • nasiona chia – 2 łyżeczki
  • krem custard – 12 łyżeczek

PRZYGOTOWANIE :

Do miski wsypać cukier i wbić jajko. Wlać mleko i olej. Wszystko wymieszać. Wsypać mąkę i proszek do pieczenia. Całość zmiksować mikserem, aż konsystencja będzie jednolita. Skórkę z cytryny sparzyć i zetrzeć na drobnej tarce. Dodać nasiona chia. Wszystko przemieszać. Nakładać po jednej łyżeczce ciasta do papierowych foremek. Polać kremem custard i nakładać kolejną łyżeczkę ciasta. Piekarnik nagrzać do temperatury 180º na funkcji grzania góra i dół. Piec 15 – 20 minut. Smacznego!

Skomentuj

