ŻEBERKA W SOSIE MIODOWO – MUSZTARDOWYM

Dzisiaj mamy 7 dzień lutego. Liczba siedem jest bardzo symboliczna i oznacza doskonałość. Powiela się niejednokrotnie w mitologiach i religiach świata. Wiele osób właśnie ten numer uważa za szczęśliwy. W moim przypadku też tak jest. Dokładnie dwa lata temu rzuciłam palenie i nie spodziewałam się, że może mi pójść tak dobrze. Co prawda długo się za to zabierałam, a wcześniej podejmowałam próby rzucania cztery razy i były to raczej kilkumiesięczne przerwy w paleniu. Nie narzuciłam sobie również niepalenia jako postanowienia noworocznego… Po prostu musiał przyjść moment sam od siebie i musiałam czuć wewnętrznie, że to jest ten dzień i jestem gotowa 🙂 . Tak właśnie było dwa lata temu… Byłam ze znajomymi na jakiejś imprezie i pamiętam, że, wtedy trochę przegiełam. Do tego stopnia, że przez dwa dni nie mogłam się pozbierać i większość czasu spędziłam w łóżku kurując się. Wtedy nawet przez myśl mi nie przyszło, żeby zapalić papierosa. I doszłam do wniosku, że skoro drugi dzień nie palę to może warto spróbować skończyć z nałogiem na dłużej? Jak postanowiłam tak zrobiłam i muszę Wam przyznać, że jestem z siebie dumna! Cieszy mnie każdy sukces na moim koncie i po raz kolejny udowadniam sobie, że nie ma rzeczy niemożliwych. Blokady są tylko w naszej głowie i można je pokonywać, trzeba tylko uwierzyć w siebie i swoją siłę! 🙂

Dzisiaj moje ulubione żeberka w sosie miodowo – musztardowym. Polecam 🙂

zeberka


SKŁADNIKI :

  • ziemniaki – 4 sztuki
  • żeberka – 8 kawałków
  • miód – 3 łyżeczki
  • musztarda ostra – 2 łyżeczki
  • przyprawa do dziczyzny – 1 łyżeczka
  • lubczyk suszony – 1 łyżeczka
  • olej
  • śmietana 12% – 2 łyżki
  • masło – 1 łyżeczka
  • sól i pieprz
  • woda

PRZYGOTOWANIE :

Ziemniaki obrać i gotować przez 20 minut w posolonej wodzie. Miód, musztardę, olej, przyprawę do dziczyzny, lubczyk, pieprz i sól wymieszać razem w misce. Dolać wody – 1 szklankę. Całość wymieszać i wymoczyć w takiej marynacie żeberka. Najlepiej zostawić tak zamarynowane na całą noc w lodówce wtedy smak będzie intensywniejszy, ale jeśli nie ma takiej możliwości to też będzie ok. Nagrzać piekarnik do 180º na funkcji z termoobiegiem. Żeberka przełożyć na formę do pieczenia i polać sosem. Piec 50 – 60 minut. Czas pieczenia może się różnić ze względu na jakośc mięsa. W połowie pieczenia żeberka należy odwrócić i dolać wody w razie potrzeby. Jeśli żeberka będą dosyć przyrumienione, a mięso w środku jeszcze niegotowe, wystarczy przykryć folią aluminiową i piec kolejne 15 – 20 minut. Gdy ziemniaki będą miękkie, wylać wodę i ziemniaki rozgnieść tłuczkiem. Dodać śmietanę, łyżeczkę masła, pieprz i wymieszać wszystko razem. Nałożyć na talerz, dodać żeberka i całość polać sosem.

One comment

Skomentuj

