RACUCHY W SŁONEJ ODSŁONIE

Czy ktoś z Was się już spotkał z taką wersją? Osobiście się nie spotkałam, ale tak zaczęłam kombinować z rana… No bo jeśli są wersje naleśników, omletów i placków na słodko i na słono to czemu by nie zjeść racuchów w słonej odsłonie? Przedstawiam Wam moją wersję, którą zrobiłam na śniadanie 🙂 Można się nimi w sumie zajadać w każdej porze dnia. Mi bardzo przypadły do gustu.

slone-racuchy


SKŁADNIKI :

  • mąka pszenna – 2 szklanki – 400 g
  • mleko – 1 szklanka – 200 ml
  • proszek do pieczenia – 2 płaskie łyżeczki
  • jajko – 2 sztuki
  • czosnek – 1 ząbek
  • cukinia – 1 sztuka
  • szynka – 4 plasterki
  • ser żółty – 4 plasterki
  • papryka słodka – 1 łyżeczka
  • kurkuma – 1 łyżeczka
  • sól – 1 łyżeczka
  • pieprz – według uznania
  • olej rzepakowy do smażenia

PRZYGOTOWANIE :

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka zmiksować na gładką masę z proszkiem do pieczenia. Następnie dodać mąkę z solą, pieprzem, słodką papryką i kurkumą. Dolać mleko. Znów zmiksować na jednolitą konsystencję. Czosnek obrać i wycisnąć do ciasta. Cukinię umyć, zetrzeć na tarce. Wycisnąć nadmiar wody. Wrzucić do miski. Ser i szynkę pokroić i dodać do reszty. Ubić sztywną pianę z białek. Przełożyć do reszty składników i mieszać delikatnie łyżką do momentu, aż wszysto się połączy. Na rozgrzany olej nakładać ciasto formując racuszki. Obsmażyć z dwóch stron. Po usmażeniu przełożyć na ręcznik papierowy w celu odsączenia tłuszczu. Można górę polać keczupem. Smacznego!

2 comments

Dodaj komentarz