BABECZKI KAWOWE Z LENTILKAMI NA KEFIRZE

Kochani! Jak zauważyliście wcześniej dodawałam przepisy co trzy dni… Teraz nie zawsze udaje mi się wstawiać posty regularnie za co Was przepraszam. Przez ostatnie dwa miesiące dużo się wydarzyło – przeprowadziłam się z rodziną z Londynu na Sycylię ( tak zmiana totalna , zwłaszcza jeśli chodzi o pogodę 😛 ). W dodatku mieliśmy małego pecha ponieważ dopadł nas jakiś wiosenny wirus i chorowaliśmy przez miesiąc więc miałam serdecznie dość. Oprócz tego lekarz zalecił izolację i większość tego czasu przeleżałam z dzieckiem w łóżku i byłam zmuszona zostawić gotowanie 😦 Na szczęście również wszystko co złe kiedyś się kończy i teraz jest o wiele lepiej, a przy okazji nadrobiłam zaległości i obejrzałam wszystkie części Master Chef polskiej edycji 😛 .  Nadal gotuję i to dużo ponieważ nie wyobrażam sobie dnia bez kszątania się po kuchni i pichcenia. Nie mam jednak zbyt wiele czasu, żeby siedzieć na internecie. Wszystkie przepisy mam w głowie, nie zawsze uda mi się zrobić zdjęcia i trochę pracy mnie czeka, żeby to wszystko ogarnąć, ale dam radę! Jak na razie zajmuję się coraz ciekawszym świata i aktywnym maleństwem, który potrzebuje wiele uwagi, uczę się włoskiego, dużo zwiedzam, podglądam tutejsze zwyczaje i przepisy kulinarne, żeby chętnie się podzielić tą wiedzą z Wami za jakiś czas. ❤

Żeby osłodzić Wam te wszystkie chwile i odgonić niefajną pogodę, która jest obecnie w Polsce wstawiam przepis z kolorowymi babeczkami! Wysyłam Wam również dużo słońca i mam nadzieję, że w krótce zagości u Was również piękna pogoda jaką ja mam okazję się cieszyć! ❤

IMG_6554


SKŁADNIKI :

  • mąka pszenna – 300 g

  • jajka – 2 sztuki

  • cukier – 80 g lub więcej jeśli ktoś lubi mocniej słodkie desery

  • kefir – 100 ml

  • olej – 50 ml + odrobina do wysmarowania blachy

  • proszek do pieczenia – 1 płaska łyżeczka

  • soda – szczypta

  • lentilki – 1 mała paczka

  • esensja mocnej kawy – 5 łyżek

  • sól – szczypta

  • cukier puder do posypania – opcjonalnie


PRZYGOTOWANIE :

Do miski wbić jajka, dodać szczyptę soli i cukier. Ubić na dość sztywną pianę. Dodać olej, kefir i kawę. Po raz kolejny zmiksować. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i szczyptą sody. Wsypać połowę do masy, zmiksować. Po chwili dodać pozostałą część i ostatni raz zmiksować. Wsypać lentilki i wymieszać ( kilka można zostawić na koniec do dekoracji ). Formę na babeczki wysmarować olejem, przełożyć masę i piec w 180º na funkcji grzania góra/dół przez 20 – 35 minut ( zależy od piekarnika ). Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest suche. Na koniec można udekorować babeczki pozostałymi lentilkami i posypać cukrem pudrem.

13 comments

Dodaj komentarz