ZIEMNIACZANO – MARCHEWKOWE PLACUSZKI Z SZYNKĄ

Przepis oglądałam na jednej stronce internetowej. Według przepisu miała powstać rolada ziemniaczana z nadzieniem. Robiłam wszystko krok po kroku według filmiku, a wyszedł klops… znaczy się nie wyszło nic, a zapowiadało się bardzo ciekawie i apetycznie. Ciasto jednak się nie skleiło i otrzymałam strzępy papki ziemniaczanej…Szkoda mi było wyrzucić jedzenia więc w efekcie końcowym zrobiłam placuszki, żeby uratować jakoś to danie 🙂 . Możliwe też, że rolada się nie udała ze względu na rodzaj ziemniaków… Następnym razem postaram się wykonać tą roladę jeszcze raz bo sama jestem ciekawa czy mi wyjdzie.

placki


SKŁADNIKI :

  • ziemniaki – 3 sztuki

  • marchew – 3 sztuki

  • cebula – 1 sztuka

  • jajka – 2 sztuki

  • mąka pszenna – 1 szklanka

  • lubczyk suszony – 2 łyżeczki

  • sól, pieprz

  • olej słonecznikowy

  • szynka – kilka plasterków

  • żółty ser – kilka plasterków


PRZYGOTOWANIE :

Ziemniaki i marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę obrać i drobno posiekać. Wszystko umieścić w misce. Dodać mąkę i wbić jajka. Doprawić lubczykiem, solą i pieprzem. Jeśli placuszki nie chcą się formować należy dodać więcej mąki. Wszystko zależy od wielkości jajek i od ziemniaków. Rozgrzać olej na patelni i nakładać uformowane placuszki. Piec na średnim ogniu z dwóch stron. Gdy będą ładnie zarumienione, należy przełożyć na talerz i posypać z góry pokrojoną w małą kosteczkę szynką i serem.

4 comments

Dodaj komentarz