PIANKOWY DESER NA ZIMNO Z JAGODAMI

Miałam dzisiaj robić sernik na zimno. Ale wczoraj podczas mojej domowej dostawy z supermarketu, okazało się, że nie mieli na stanie twarogu.W pobliskim sklepie też nie było. Musiałam zatem do zrobienia deseru, wykorzystać składniki, które posiadam w swojej kuchni. Po otwarciu lodówki dostrzegłam pół puszki mleka skondensowanego i mnie natchnęło. Dwa dni wcześniej robiłam kokosanki i została mi połowa puszki. Mleko należy użyć do 3 dni od otwarcia. Więc był to odpowiedni czas na jego użycie. Najlepsze, że deser jest prosty w przygotowaniu i w sam raz na letnie dni. Pianka jest puszysta, delikatna i przyjemnie orzeźwiająca.

piankowy deser z galaretka


SKŁADNIKI :

  • mleko skondensowane – 200 ml

  • galaretka o smaku owoców leśnych – 1 opakowanie

  • woda – 250 ml

  • jagody – garść

  • serek danonek truskawkowy – 1 sztuka – 50 g

  • biała czekolada – 4 kostki


PRZYGOTOWANIE :

Do przygotowania galaretki użyć tylko połowę wody, która jest podana na opakowaniu. Zostawić do ostudzenia i przełożyć do lodówki aż stężeje w połowie. Galaretkę dać do miski. Dolać skondensowane mleko, mały serek truskawkowy danone i wymieszać mikserem do powstania pianki. Dodać jagody i przemieszać. Przełożyć do plastikowego pojemnika, szczelnie zamknąć i włożyć do zamrażalki. Wyjąć po 1,5 godziny. Deser przełożyć do pucharków i posypać startą białą czekoladą.

4 comments

Dodaj komentarz