CIASTO GIN & TONIC

Kuchniabellissima właśnie świętuje swoje piersze urodziny! Z racji tego czas na ciasto i coś do niego 😉 . Jak dla mnie jest to hit wśród ciast! Chyba jedno z lepszych jakie jadłam. Póki co jest moim nr 1! Jest mi bardzo miło, że jesteście ze mną i tu zaglądacie. Dziękuję za zaufanie oraz za maile i zdjęcia, które od niektórych dostaję jako dowód na udane przepisy!

Polecam to ciasto, szczególnie na wakacje! Z jednej strony doskonale orzeźwia za pomocą limonki, a z drugiej strony nieco rozgrzewa za sprawą ginu, ale fajnie się to wszystko łączy i są to naprawdę miłe doznania smakowe. Po za tym alkohol nie jest tak bardzo wyczuwalny. Jestem ciekawa czy Wam również przypadnie do gustu..?

gin lemon cake 1gin lemon cake 2


SKŁADNIKI : ( na małą blaszkę )

  • mąka pszenna lub kukurydziana – 110 g

  • jajka – 2 sztuki

  • cukier 130 g lub ksylitol – 80 g

  • masło – 110 g

  • limonka – 1 sztuka

  • gin – 4 kieliszki – 200 ml

  • tonic – 25 ml

  • olejek waniliowy – kilka kropel


PRZYGOTOWANIE :

Masło pokroić i przełożyć do miski. Sparzyć limonkę i dodać do miski startą skórkę.Odłożyć na później 4 łyżeczki cukru lub 2 ksylitolu, a pozostałe słodzidło wsypać do miski z masłem i limonką. Całość ubić mikserem. Dodać jajko i znów miksować. Za chwilę dodać kolejne jajko i jeszcze raz zmiksować. Dodać przesianą mąkę, olejek waniliowy i 2 kieliszki ginu – 100 ml. Zmiksować ponownie i wylać masę na blaszkę wysmarowaną tłuszczem. Piec 45 – 60 minut w 180º ( zależy od piekarnika) na opcji grzania góra/dół. W szklance wymieszać gin, tonic, pozostawiony wcześniej cukier i wyciśnięty sok z całej limonki. Kiedy ciasto będzie gotowe należy zrobić dziurki za pomocą widelca i za pomocą łyżki polewać ciasto przygotowaną miksturą. Po wystygnięciu ciasto jest gotowe i można sięgać po kawałek 🙂 . Ciasto można przechowywać w lodówce.

14 comments

  1. Nigdy nie zastanawiałam się nad tym, ale jest wiele ciast inspirowanych jakimiś potrawami czy choćby drinkami.
    Super ciacho.
    Zawsze myślałam, że to arcytrudne przygotować coś takiego, a tu widzę, że wcale nie.
    Pozdrawiam 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz